Αρθρίτιδα Γόνατος

Στο ανθρώπινο σώμα μπορεί να εμφανισθούν διαφόρων μορφών αρθρίτιδες, όπως για παράδειγμα η οστεοαρθρίτιδα η ρευματοειδής αρθρίτιδα η ουρική αρθρίτιδα κ.α. Στο γόνατο η πιο συνηθισμένη μορφή αρθρίτιδας είναι η οστεοαρθρίτιδα.

Στην οστεοαρθρίτιδα του γόνατος παρατηρείται στένωση του μεσάρθριου διαστήματος σχηματισμός οστεοφύτων στα χείλη της άρθρωσης και αλλοίωση του χόνδρου. Στην κλινική εικόνα ο ασθενής παραπονιέται για πόνο στο γόνατο, κυρίως στην έσω επιφάνεια του, που αρχικά παρατηρείται μετά από καταπόνηση και σε μεταγενέστερα στάδια της πάθησης και κατά την ανάπαυση, για δυσκαμψία και περιορισμό της κίνησης, ενώ όσο εξελίσσεται η πάθηση ο ασθενής παρουσιάζει μειωμένη λειτουργικότητα με επιπτώσεις κοινωνικές και ψυχολογικές.

Υπάρχουν διάφοροι αιτιολογικοί παράγοντες για την εμφάνιση αρθρίτιδας στο γόνατο που συνοψίζονται στους εξής:

• Ραιβό και βλαισό ισχίο
  • Παλαιότερος τραυματισμός της άρθρωσης (π.χ. ρήξη μηνίσκου)
  • Αυτοάνοσα νοσήματα (π.χ. ρευματοειδής αρθρίτιδα)
  • Κακή εμβιομηχανική άκρου πόδα (π.χ. πρηνισμός)
  • Αυξημένο βάρος (προδιαθεσικός παράγοντας)

Στο Φυσικοθεραπευτήριο μας η αρθρίτιδα του γόνατος αντιμετωπίζεται με διάφορους τρόπους:

• Φυσικά μέσα : διαθερμία κρυοθεραπεία ηλεκτροθεραπείες υπέρηχο, μάλαξη.
  • Laser υψηλής έντασης (Hilt).
  • Εφαρμογή ραδιοσυχνοτήτων (Tecar).
  • Manual Therapy (χειροθεραπεία).
  • Ασκήσεις προοδευτικά αυξανόμενης έντασης.

Βελονισμός και αρθρίτιδα Γόνατος:

Στην πάθηση αυτή ξεχωριστή θέση κατέχει ο βελονισμός με τις έρευνες να καταδεικνύουν τα οφέλη του, ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με την κλασσική φυσικοθεραπεία. Με τον βελονισμό μειώνεται σημαντικά ο πόνος, το εύρος της κίνησης της άρθρωσης και η λειτουργικότητα του ασθενή.